vineri, 23 septembrie 2011

Canionul Cioranga

Initial am vrut sa ies cu Paula la o plimbare, nici noi nu stiam pe unde o sa mergem, dar dimineata ne intalnim in Zarnesti cu Smendre, Balan, Bogdan si Cezar care aveau de gand sa faca o tura pe Canionul Cioranga, hotaram sa mergem si noi cu ei.

O prima poza:

Ajungem in Plaiul Foii si incepem sa urcam pe Malul galben spre refugiul Sperantelor de acolo intram pe Braul Cioranga de unde facem dreapta la intrarea in canionul Cioranga, o scurta descriere a traseului din Kargel:"FirulCanionului din Ciorînga, afluentul principal al Padinei lui Rîie,îşi are originea sub Vîrful Ţimbalului Mare din Creasta Nordică.Partea superioară se prezintă ca un vîlcel deschis, cu grohotiş,care intersectează Brîul de Sus. Pe măsură ce coboară, malurilesînt acoperite de jnepeniş, pentru ca, brusc, ele să devinăpereţi stîncoşi apropiaţi, justificînd numele de canion.Deasupra Brîului Ciorînga Mare, valea se mai lăţeşte pentru cadedesubt să coboare în trepte abrupte prin zona de pădure."

O mica harta:
Refugiul Sperantelor:

Intrarea in canion:

Arata destul de interesant:))

Inaintam cu ajutorul corzi pana ajungem la saritoarea "cu grota" unde reusesc "performanta" de a cadea in coarda si a ramane atarnat pentru cateva minute in ea, problema nu ar fi acest lucru doar faptul ca pur si simplu "mi s-a taiat filmul" si nu mi amintesc cum am cazut imi aduc aminte doar ca m-am intins dupa ultima priza si m-am trezit atarnand in coarda cu, ceilalti intrebandu-ma daca sunt ok, reusesc sa revin si sa trec peste hop. Continuam pe firul vaii mai depasim cateva saritori si un traverseu si iesim din canion in dreptul acului de la Amvon unde poteca intersecteaza Braul de sus, de aici continuam pe valcel pana in creasta. Iesim foarte aproape de varful Ascutit unde facem o scurta pauza de masa.
Ultimele pregatiri:

Smendre e deschizatorul de drumuri:

Buna dimineata mie:((

Am reusit sa revin:D

Ultima poza inainte de iesirea in creasta:

Iesirea in creasta:

Pofta buna:

Plecam de la refugiu si coboram pe Braul Cioranga Mare o scurta descriere a traseului din Kargel:"BrîulCiorînga Mare începe din dreptul Muchiei Răchitei (RefugiulCiorînga Mare, rămăşiţele fostei Cabane Ascunse) şitraversează, cu direcţia nord, bazinul Padinei lui Rîie şi alVăii Ciorînga Mare. La jumătatea distanţei dintre Muchia Răchitei şi Padina Popii, brîul se ramifică: ramura de sus urcă pînă înapropierea Crestei Nordice, în timp ce ramura de jos traverseazăValea Ciorînga Mare conducînd spre Padina Popii, în apropierea Strungii Izvorului pana la fosta cabana Ascunsa" de la refugiul Sperantelor coboram spre Plaiul Foii prin Malul Galben. Ajungem in Plaiul Foii in jurul orei 22 de aici o luam spre casa.