miercuri, 20 iunie 2012

Retezat Trail Race



Retezat Trail Race o noua competitie montana ceva nou pentru Romania pana acum prin competitie de alergare montana se intelegea maraton sau ultra...chiar daca distanta e doar de 28 km diferenta de nivel arata ca trebuie sa fiu foarte atent in abordarea turei.
Sa incepem cu inceputul e vineri 15.06 mai sunt 14 ore pana la start, eu sunt la Sacele studiind siteul:))m-am pregatit temeinic pentru acesta tura, Cornel era prezent nu puteam sa permit scorului sa ia proportii:)) ma gandesc 6 ore pe drum 8 ore de somn...ce bine ar fi:)) dar timpul trece...si eu abia plec de acasa in jurul orei 8 faptul ca nu am plecat mai devreme s-ar putea sa ma coste mult.
In jurul orei 9 plec spre Retezat impreuna cu Anda(multumesc de drum), Claudia, Cristi si Mitica, pana la Sibiu reusesc sa ma mai odihnesc putin de acolo eram omul cu Gps-ul:)) asa ca trebuia sa fiu apt:)). Timpul trece, noaptea se duce:)) mai in gluma mai in serios rad cu Mitica, ca plecam amandoi spre post atunci cand ajungem in tabara:)), oboseala incepe sa-si spuna cuvantul si din lipsa de rabdare ne bagam pe drumul care duce la cabana Buta..incep sa nu recunosc drumul...si hotaram sa ne intoarcem, ma gandesc sa-l sun pe Luci sa-l intreb pe unde e drumul dar la ora 4 ar fi cred un pic prea matinal:))... iesim inapoi la sosea nu mergem 2 minute si ne intalnim cu marcajul de Cheile Buti. Punem corturile si ne bagam la somn pentru la inceput pentru 2 ore dar hotaresc sa dam trezirea la 7:30 sa dormim si noi 3 ore ce naiba...
Dimineata ma trezesc, spre surprinderea mea odihnit:D s-ar putea sa iasa totusi o cursa buna..mananc repede niste paste home made reteta proprie cu cola:)) bineinteles mai bag si niste merinde si ma asez la start.
Traseul il stiu bine l-am facut dupa Hercules...nu am avut timp sa-l uit...nu am de gand sa plec tare...startul pentru mine e in Buta in functie de cum ajung acolo ma gandesc la strategie mai departe.
Plec incet sunt depasit de multa lume pana incepe urcarea pe forestier pe care o fac la bete bineinteles imi pastrez ritmul ferindu-ma de trenulete. Mi-a placut cum am mers la Hercules si de acum incolo asa trebuie sa merg..tricoul si sapca ma obliga:)), ajung in varful Plesa in 2 ore..ma gandesc sa mut startul in Saua Scorota nu de alta dar daca ajung prea tarziu in Buta..degeaba mai ajung asa ca incep sa fortez un pic pe coborarea plina de pietre care ce sa-i faci mai aluneca putin..asa ca ma trezesc de cateva ori pe jos dar ma ridic si merg mai departe. Ajung in Buta si bineinteles intreb de Cornel:)) care e mult in fata pentru km 12 cat era acolo...incet incet schimb ritmul si pe urcarea spre Plaiul mic incep sa alternez alergatul cu mersul lucru asta ma ajuta sa recuperez mult si fata de cei din fata...:)
Am 2 voci interioare:)) una imi spune cand sa ma opresc iar cealalalta alterneaza!!! Cornel nu poate fi prea in fata:) ajung oameni cu, care nu am mai alergat pana acum...lucru asta imi da aripi dar tot nu vad tricoul verde care mi-ar da cu adevarat aripi:))
 Ajung pe vf. Custura, merci Oana si Andrei de apa, aflu ca, Cornel abia a trecut lucru care ma linistete stiu ca il voi ajunge pe coborare:)) exact cum a prezis el:) cu toate astea nu stau pe ganduri si plec...inca nu am contact vizual cu el...stiu ca vine o coborare tehnica trebuie sa am mare grija. Cu toate astea cobor ca un besmetic:)) ajungem in forestier amandoi si hotaram sa o dam la pace...eu unul as mai fi fortat un pic,dar nu avea sens sa profit ca el avea crampe,  m-am simtit incredibil de bine nici acum nu-mi vine sa cred:)). Ajungem amandoi in postul lui Mitica si de acolo incepe distractia, un forestier numai bun dar nu pentru momentul ala:)) inaintam noi cumva..si ajungem la finish impreuna...obiectiv indeplinit chiar ma gandeam pe urcarea spre Plesa ce fain ar fi sa trecem de mana:) timpul destul de bun 4:53 si un bine meritat loc 19 la open:)
Seara a continuat cu tocana de berbecut si povestiri despre concurs un lucru foarte fain la concursurile de genul, dupa care ne-am adunat toti in jurul focului pentru a sta la o cantare:)
Despre concurs in sine numai cuvinte de laude:traseu montan bine marcat, foarte tehnic in unele portiuni, urcari solicitante..  chiar aveam nevoie sa apara si pe la noi concursuri intre semi si maraton ...posturi bine aprovizionare..daca a fost apa si pe vf.Custura nimic altceva nu mai conteaza:), felicitari echipei de organizare si tuturor participantilor.

A doua zi am plecat spre casa in aceeasi formula, facand o oprire la cetatea Malaiesti si daca tot am batut atata drum pana in Retezat si nimeni dintre noi nu mai fusese la cetatea dacica de la Sarmizegetusa am avut un mic ocol cam mare, vreo cateva ore pe 20 km de forestier la dus si tot asa la intors:)), si pana acolo ca sa luam masa de seara pe meleaguri dacice, am ajuns acasa spre dimineata respectand orarul din ultimele duminici:))
Am ramas placut impresionat de frumusetea zonei si probabil ca voi reveni cu siguranta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Iarna

 Iarna astronomica s a incheiat a fost plina de timp petrecut in natura .. Echipa Garajul Linia Tura Compania Aproape Dimineata Echipa Masea...