miercuri, 7 decembrie 2011

Retezat de decembrie




caldarea Bucurei:
Totul a inceput in tura aniversara , cand Smendre propune o locatie putin mai "exotica" pentru a petrece ziua de 1 decembrie. Cand am auzit de Retezat:D am inceput sa-mi anulez tot ceea ce imi propusem pentru data de 1 decembrie:)). Nu de alta dar de multa vreme vroiam sa ajung acolo.
Timpul a trecut rapid si a sosit ziua de 1 decembrie - ziua plecari:D ne intalnim cu mic, cu mare:Dani, Geta, Cezar, Bogdan, Ruxi, Bogdan, Smendre si Balan si din pauza de masa in pauza in apropierea nopti ne regasim in Carnic pentru a incepe week-end ul prelungit ce incepea in fata noastra.
Drumul care duce la cabana Pietrele il gasim plin de gheata, lucru care nu reuseste sa ne sperie:)) si in scurt timp cotim spre cabana Gentiana, ne grabim putin pentru ca pana la Bucura e cale lunga:D. Ne oprim la Gentiana mancam ceva si nu zabovim prea mult deoarece urcusul spre Curmatura Bucurei e abia la inceput. Urcarea trece destul de repede probabil si datorita faptului ca pe drum am tot glumit, si ne-am bucurat de cerul senin care era tot mai plin de stele:D. Ajungem in Curmatura Bucurei destul de repede si de acolo deja putem vedea refugiu pana la care numai avem decat o coborare. Ajungem la refugiu ne intalnim cu Vlad si Marius mancam repede ceva si ne bagam la somn maine e ziua cea mare.

ultimele pregatiri, era uit izoprenul in masina:))

Ne trezim destul de devreme dimineata mancam ceva, facem o plimbare pe lacul inghetat si plecam intr-o urcare destul de sustinuta spre Vf.Peleaga care insa a trecut repede deoarece nu prea eram atent la panta abructa ci mai mult ma uitam inspre zona lacului Bucura care se vedea din ce in ce mai frumos ajunsi in varf am plecat spre Vf. Papusa dupa care urmeaza o portiune un pic mai expusa prin Portile inchise care mi-a amintit de tabara de vara si de muntii Rodnei (am inteles si eu de ce se aseamana Retezatul cu Rodnei:D)dupa care o scurta coborare Lacul Galsesu iar apoi o scurta urcare pana in Culmea Valea Rea si iar apoi o coborare pe Valea Rea unde poti practica"escalada fara sa riscul de a cadea" lucru de care m-am bucurat pana la ultima pietricica:)) dupa care am coborat spre Valea Pietrele unde am intersectat traseul care urca in Curmatura Bucurei urcare pe care am facut-o si cu o seara inainte si care mi-a placut la nebunie apoi am coborat spre Refugiul Bucura, e care l-am gasit plin cu varf si indesat, cred ca au fost 50 de persoane in aceea noapte. Mancam un pic afara deoarece inauntru era plin de izoprene pe jos, mai stam putin in podul de sus la cei care dormeau acolo si in jurul orei 22 ne bagam la somn.
sursa de apa:


dimineata incepe cu o scurta plimbare pe lacul Bucura:

vedere de pe vf. Papusa:

lacul Taul Tapului nu prea mai are insula... a cam secat:))


scurta pauza..

in cautarea apei...

pe valea Rea:

coborarea spre valea Pietrele:

A doua ne zi ne trezim destul de greu ne propusesem o tura destul de scurta dar datorita faptului ca afara era ceata, ningea, in refugiu nici nu gandeam sa stam era prea aglomerat deja si era posibil sa se aglomereze mai rau, hotaram sa plecam spre casa lucru pe care il constientizam destul de tarziu, doar in Curmatura Bucurei unde era deja prea tarziu pentru a mai face o tura ceva in aceea zi  asa ca , coboram prin Valea Pietrele spre Carnic pe la cabana Gentiana.
inaintea plecari:
privim inapoi cu regret, dar nu-i nimic o sa mai revenim cu siguranta:D
una din multele cascade intalnite in drum spre masina

In drum spre casa stabilim ierarhia celor mai "romanesti vorbe":

locul 1 premiul intai cu coronita:D
sa se faca
locul premiul doi cu felicitari:)
s-a furat
locul 3 la egalitate:))
s-a pierdut, s-a stricat
categoria speciala la egalitate de puncte
s-a mancat si s-a baut
categoria cu carne:))
in p*** mea:) scuzati cuvantul mea
Mai asteptam sugestii!!
Inchei prin a spune La mulţi ani, Romanie!!! decembrie ne face sa fim mai buni!!!:)

3 comentarii:

Iarna

 Iarna astronomica s a incheiat a fost plina de timp petrecut in natura .. Echipa Garajul Linia Tura Compania Aproape Dimineata Echipa Masea...