marți, 17 august 2010

Seaca Caraimanului

Duminica dimineata ma intalnesc cu Alex si Balan in autobuzul de 8 fara un sfert, nu trece mult timp si ajungem in gara aflam ca trenul are intarziere asa ca mergem sa ne mai luam cate ceva de mancare. Pe la 9 vine si trenul , in tren ne intalnim si cu Andrei,incepem sa ne gandim pe unde o sa mergem pana la urma alegem Valea Seaca a Caraimanului. O scurta descrie pe care am gasit-o in Kargel : Valea Seaca “isi are originea intr-o strunga situata in imediata apropiere a Monumentului Eroilor, la sud de acesta. Afluentii ei pe dreapta sunt Spintecatura Vaii Seci, Valcelul Mortului, Valcelul Uriasului si Valea lui Zangur. Pe stanga, Spalatura Vaii Seci formeaza, inainte de confluenta, o mare ruptura de panta; mult mai la vale, Vilcelul Marelui V, coborand din Strunga Mare a Picaturii, are un curs accidentat si discontinuu” (Walter Kargel, Drumuri spre culmi, Editura Sport Turism, Bucuresti 1988, p 18); si o harta :

Incepem urcusul prin padure

spre partia Kalinderu loc de unde vom face dreapta pe poteca prin padure pana la intrarea in firul vaii.

Intram pe firul vai de acolo incepe urcusul, primele saritori le depasim destul de usor, fara prea multe emotii, mai pe stanca mai pe langa ea cand se poate.

Tot merge bine pana cand dam de un traverseu putin expus

preferam sa nu riscam nimic si intindem coarda pt asigurare, trec si ma uit la saritoare ma uit dupa prize, Andrei imi zice pe unde tre sa o iau si ma duc pana la momentul in care raman blocat, nu mai gasesc prize, asa ca iar trebuie intinsa coarda, trecem si de acest moment putin dificil si o luam din la deal pe firul vai.
Subsemnatul suspendat:))

Ocolim una din saritori prin adancuri:

Urc pe firul ei pana dupa confluenta acesteia cu Valea lui Zangor cand ma dau dreapta printre jnepeni o sa mai ies de aici abia spre finalul vaii la intrarea pe Valcelul Mortului.
Varful Picatura si Strunga Marelui V:

Initial trebuia sa parcurgem tot valcelul dar pana la urma ne sfatuim si mergem pe el pana cand acesta intersecteaza Braul Portitei. Facem stanga pe Braul Portiei si in foarte putin timp suntem la Portita Caraimanului unde ne oprim pentru o pauza fotografica:

Un buchet de flori de colt in apropiere de Portita pe Braul Portitei:

Busteniul vazut de la Portita:

plecam de la Portita traversam Valea Spumoasa si ajungem in Saua din Creasta Brinelor unde ne oprim pt o bine merita pauza de masa cu portita in spate.

Coboram in Valea Caraimanului (Valea Jepilor) pe care o gasim foarte populata de turisti de tot felul.Undeva pe la ora 7 ajungem in Busteni ne luam bilete la tren si cum trenul a avut intarziere am avut timp de o bere ,de tras concluziile asupra turei si de spus viitoarele ambiti.:)